Szkolenia z zarządzania – czy warto brać udział?

Doskonalenie swoich kompetencji jest potrzebne osobom na każdym stanowisku. W końcu dzięki temu możemy się rozwijać, ale też lepiej odnajdywać się na powierzonych stanowiskach. Dlatego szkolenia z zarządzania mogą nam to ułatwić. Zwróćmy zatem uwagę na to, kiedy warto wziąć udział w szkoleniach.

Dlaczego warto brać udział w szkoleniach?

Pamiętajmy o tym, że nowe obowiązki zawodowe i zmiana dotychczasowego stanowiska często wymaga od nas kolejnych umiejętności, które odnoszą się, chociażby do zarządzania. Dlatego konieczne jest to, żebyśmy wiedzieli, jak kierować zespołem ludzi, a przy okazji potrafili ich motywować, nagradzać, ale też karać. Zauważmy też, że nie są to jedyne zalety korzystania ze szkoleń.

Najważniejsze korzyści z udziału w szkoleniach

  • Doskonalenie umiejętności menedżerskich, a także najważniejszych zachowań wynikających z tej funkcji.
  • Poprawa efektywności oraz skuteczności poszczególnych działań.
  • Rozwinięcie skuteczności motywowania zespołu, a także siebie samego.
  • Wyszkolenie umiejętności pozwalających na dostrzeganie konfliktów, radzenie sobie z nimi, ale też identyfikowanie ich przyczyn.
  • Nauka walki z manipulacją.
  • Poznawanie sposobów na tworzenie własnego wizerunku w zespole.

Jak wybrać właściwe szkolenie?

Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na to, kto ma przeprowadzać szkolenie. Najlepiej, jeżeli wybierzemy firmę zewnętrzną, która zatrudnia wielu specjalistów. Poza tym warto wziąć pod uwagę długość takich spotkań oraz sposoby przekazywania wiedzy. Dla stanowisk na poziomie menedżerskim szczególnie polecane są szkolenia w połączeniu z grą strategiczną i różnymi symulacjami. Dzięki temu można stworzyć odpowiednie warunki do rozwinięcia pewnych umiejętności. Takie szkolenia organizuje m.in. https://www.szkolenia-semper.pl/szkolenia-zarzadzanie.

Szkolenie zarządzanie projektami – kiedy się przyda?

Warto zwrócić uwagę na to, że szkolenia z zakresu zarządzania mogą dotyczyć wielu sfer. Dzięki temu możemy łatwiej dopasować profil, który jest zgodny z naszym stanowiskiem lub wiedzą, jaką chcemy zdobyć. Popularne jest zarządzanie projektami szkolenie wtedy dotyczy ściśle tej tematyki. W ten sposób uczestnicy dowiadują się m.in. jak przygotować projekt, reagować na punkty krytyczne występujące w trakcie pracy, a także poznają najważniejsze techniki i metody zarządcze.

Co musimy zapamiętać ze szkolenia?

Przede wszystkim zauważmy, że wszystkie informacje, przedstawione w trakcie szkolenia są istotne. Dlatego potrzebne jest maksymalne skupienie i chęć poszerzenia swoich kompetencji. Zwróćmy też uwagę na to, że łatwiej nam będzie przyswoić nową wiedzę, jeżeli będzie przedstawiona w mniej standardowy oraz nowatorski sposób. Niektóre firmy proponują np. wykorzystanie kamery, a później analizowanie własnych zachowań. W ten sposób może poznaną teorię odnieść do rzeczywistości, co na pewno na dłużej utkwi w naszej pamięci. Łatwiej też będzie wprowadzić zmiany, które dotyczą nie tylko zachowań, ale też podejścia do innych pracowników.

Powiązane wpisy:

Comments are closed.