Sposoby na dobrą reklamę

Identyfikacja wizualna firmy zwykle kojarzy się z logo i pewną kolorystyką, która jest używana we wszystkich firmowych papierach. W samym pojęciu mieści się jednak nieco więcej.

W przypadku restauracji identyfikacja wizualna to też to, co się znajduje w lokalu, w jaki sposób jest zaprezentowane, a nawet to, czy kelnerzy mają etui na notes kelnerski z logiem firmy (niektóre restauracje mają na przykład notesy z logami marek kart kredytowych).

Identyfikacja wizualna w praktyce

Z kolei w banku ważny jest też nie tylko wystrój wizualny danego oddziału, ale też i to, w jaki sposób jest urządzona strona internetowa. Wszystkie takie elementy składają się na całokształt sposobu, w jaki myślimy o danej firmie i z czym ją kojarzymy, nie tylko w przypadku synestetyków (osoby, które myślą w kolorach), ale też przede wszystkim zwykłych ludzi, do których dana firma chce trafić.

Dobra identyfikacja wizualna

Zatem wygląda na to, że jednym z solidnych sposobów na dobrą reklamę jest rozpoczęcie od stworzenia porządnej identyfikacji wizualnej, która ujednolici sposób prezentowana danej firmy i będzie konsekwentna. Wracając do przykładu restauracji, będzie to na przykład menu sygnowane logiem przybytku, talerze o charakterystycznym wyglądzie, serwetki z logiem lub w jednolitej kolorystyce. Czasami jednak warto nie przesadzić, bowiem krzesła już niekoniecznie muszą być sygnowane logiem danej restauracji, ponieważ na nie już niewielu klientów zwraca uwagę. Dobrze będzie także wprowadzić jednolitą kolorystykę na stronie internetowej oraz ewentualnych profilach w innych mediach społecznościowych.

Materiały promocyjne

Gdy już wszystko zostanie konsekwentnie ujednolicone, to oznacza, że najwyższy czas na zamówienie materiałów reklamowych i promocyjnych. Czym można promować firmę? Długopisy, kalendarze, pocztówki, a także te materiały większego kalibru, jak standy promocyjne czy billboardy — wybór jest nieograniczony. Jeśli brakuje pomysłu na nietypowe materiały promocyjne, można zajrzeć na stronę Diamond Druk, drukarni internetowej, która ma chyba wszystko w swoim asortymencie (https://www.diamond-druk.pl).

Użycie danego materiału zależy od celu oraz miejsca ich spożytkowania. Billboard na ruchliwej ulicy miasta może przyciągać uwagę, ale tylko wtedy, jeśli zostanie dobrze zaprojektowany. Na dobrą reklamę składa się parę czynników, także i tutaj to jest prawdziwe: niektóre spółdzielnie bowiem na przykład rozsyłają gazety, w których chwalą się, że z projektem danej uchwały można zapoznać się na stronie internetowej, a następnie podają do niej odnośnik, który jest bardzo długi i mało kto go przepisze. To przykład reklamy mało skutecznej. Takich sytuacji należy unikać.

Powiązane wpisy:

Możliwość komentowania jest wyłączona.