Gdzie najlepiej szukać sal na konferencje?

Jak i gdzie szukać obiektów konferencyjnych? Doświadczony eventowiec i organizator konferencji, bez trudu poradzi sobie ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, nawet bez korzystania z internetu. Jak poradzić mają sobie jednak mniej doświadczone osoby?

Załóżmy hipotetycznie, że poszukujemy sali na 40 osób w Warszawie. Po wpisaniu w przeglądarce internetowej hasła „konferencje w Warszawie” lub „sale konferencyjne w Warszawie” otrzymamy setki stron internetowych z rożnymi ofertami. Sprawdzenie choćby części z nich wymagałoby dużej ilości czasu, a i tak nie ma gwarancji, że znajdziemy tą odpowiednią, z właściwą ilością miejsc. Warto pamiętać, że wiele z nich nie jest nawet typowym obiektem konferencyjnym, a czołowe miejsca okupują najczęściej renomowane hotele, gdzie ceny za wynajem sali konferencyjnych najczęściej są dość wysokie. Jak poradzić sobie w tym gąszczu ofert, by nie zmarnować całego dnia na siedzenie przed monitorem? Na pomoc przychodzą portale i serwisy branżowe, które skupiają w jednym miejscu obiekty z całego kraju, podzielone na przynależność do danego miasta czy regionu. W serwisie www.e-konferencje.pl istnieje wyszukiwarka, która pomaga szukać sal pod kątem pojemności czy ilości miejsc noclegowych. To zdecydowanie zawęża krąg ofert i ułatwia prace osobom poszukującym sal czy miejsc w hotelu. Zamiast 200 propozycji mamy na przykład 20 – dzięki czemu o wiele szybciej podejmiemy decyzję i znajdziemy właściwy obiekt. To właśnie jeden z powodów, dla których hotele i obiekty konferencyjne korzystają z obecności w serwisach konferencyjnych – ich oferta szybko dociera do klienta.

Portal www.e-konferencje.pl udostępnił także aplikację „Giełda zapytań”- na której można składać konkretne zapotrzebowania – na przykład na sale konferencyjne nad morzem na 60 osób z noclegami. Następnie wystarczy poczekać na odpowiedź zainteresowanego obiektu.

Niektórzy przedsiębiorcy korzystają także z reklamy Adworks, która co prawda generuje ruch na stronie, jednak nie zawsze przekłada się to na wyniki i zapytania, a przede wszystkim kosztuje dużo więcej, niż reklama w serwisie konferencyjnym. Miesięczna reklama w portalu jest przystępna dla każdego obiektu i hotelu – jej miesięczny koszt można porównać na przykład z zakupem papieru do drukarki. Osoby szukające sal, w pierwszej kolejności odwiedzają branżowe serwisy. Jest to spowodowane nie tylko łatwym dostępem do wielu ofert, ale i możliwością przeczytania najnowszych informacji z branży, wiadomości o inwestycjach hotelowych, ciekawostkach, konkursach czy zmianach personalnych w obiektach. Reasumując, portale konferencyjne współtworzą tę branżę, podobnie jak hotele i ludzie zatrudnieni jako organizatorzy imprez i konferencji, eventowcy czy handlowcy itp.

Warto pamiętać, że branża konferencyjna w Polsce wciąż się „uczy”. Zainteresowanie konferencjami i ofertami obiektów jest coraz większe, trwa walka o klientów, a to wymusza nieustanne doskonalenie metod sprzedaży usług hotelarsko-konferencyjnych.

Powiązane wpisy:

Możliwość komentowania jest wyłączona.